Köszönet a Trófea Felszolgálóinak – mert a kedvesség sosem magától értetődő

2025.08.12

Szerdán reggel belépünk a Trófeába. A terem még épp ébredezik, mi pedig pár percen belül elkapjuk a felszolgálót: "Kávét, légyszi!". Pár perc, és előttünk a gőzölgő napindító, amit jóízűen kortyolgatunk, miközben üzletről vagy akár a családról beszélgetünk tagtársainkkal.

A felszolgáló mosolyogva nyújtja át az italt, kedvesen köszön. Ebédnél megkérdezi: "Mit hozhatok?" – és mi válaszolunk. Elsőre talán semmi különös, nem igaz? Hiszen ez a dolga, ezért kapja a fizetését, ezért fizetünk a reggeliért a BNI tagságunkon felül. Ennyi.

Vagy mégsem?

Mi, a BNI 303, nem így gondolkodunk.
Nem tartjuk magától értetődőnek, ha valaki hétről hétre kedves velünk, figyel ránk, és azon dolgozik, hogy nekünk jobb legyen.

Mi észrevesszük az apró figyelmességeket:

  • hogy a nevünkön szólítanak,

  • hogy pontosan tudják, ki hogyan issza a kávéját, és kérés nélkül hozzák, amint lepakoltunk,

  • hogy bármilyen különleges kérésünket teljesítik, mosolyogva, jókedvűen, türelemmel.

Ezek nem kötelességek. Ezek ajándékok nekünk, figyelmesség felénk, amiért mi igazán hálásak vagyunk.

Ezért döntöttünk úgy, hogy hálánkat nemcsak szavakkal ("köszönöm"), hanem tettekkel is kifejezzük. Az elmúlt hetekben négy felszolgálónak adtunk ajándékba egy-egy Decathlon vásárlási utalványt, hogy megmutassuk: értékeljük a munkájukat. A mosolyuk, a meghatottságuk mindent elmondott – és számunkra ez volt az igazi ajándék.

Kedves Trófea Felszolgáló Csapat!
Köszönjük, hogy hétről hétre azon fáradoztok, hogy mi jól érezzük magunkat.
Köszönjük a figyelmeteket, a türelmeteket, a kedvességeteket.
Köszönjük a munkátokat – és azt, hogy szebbé teszitek a reggeleinket!